tisdag 6 november 2012

Vimsiga jag & Röda äpplen på rad

Tips när det är -10 ute och du öppnar upp för att vädra lite inne i huset
kom ihåg att stänga igen efter dig innan du går och lägger dig på kvällen.
Vimsiga jag lämnade altandörren till sovrummet på glänt
och ingen värme hade jag på elementet heller.
Om jag säger som så det var ju något svalt i huset imorse när jag vaknade.
Brr... sambon som jobbat natt tycker inte alls om att gå och lägga sig i ett iskallt rum.
Men nu har jag gjort upp eld i pannan, juntat på elementerna,
druckigt en kopp te så nu börjar värmen komma tillbaka.
Känner mig lite snorig håller tummarna för att jag inte ska bli förkyld nu,
har ju inte tid att vara sjuk

Till något annat
nu är det dags att börja mata fåglarna.
(snacka om panchis varning)


Nä men man får ju faktiskt tycka att det är kul att mata fåglarna
Eller hur ??
// Camilla

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar