måndag 21 maj 2012

Projekt nr 1

Det är väl kanske 3-4 år sedan jag lärde mig virka.
Då kunde jag verkligen typ ingenting eller luftmaskor kunde jag väl med det var allt.
Bestämde mig för att jag ville ha en virkad mormorsfilt så jag satte igång, googlade olika maskor och hur jag skulle göra på nätet. Dök på folk lite överallt, speciellt på jobbet, för att fråga och få kunskap. Blev många fel, många ihopknövlade virkningar, många svordommar och en del "psykbryt".

Efter mängder & då menar jag mängder (virkade såååå långsamt då)
av timmar var den äntligen klar.
TATAM!!
Så här blev den.

Är väldans så nöjd med den.
Men om du inte har virkat förut och vill lära dig är mitt tips till dig
börja med ett mindre första projekt ;)
När den var klar sa jag att jag aldrig skulle virka ett sådant evighets projekt igen,
men har faktiskt virkat en filt till systeryster och en babyfilt sedan dess
& nu känner jag mig smått sugen på göra en filt att ha i stugan.
Ja,ja vi får se.
Ha en finfin dag// Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar