torsdag 3 maj 2012

Ernst

Igår gjorde jag egen musli, testade att göra Ernst sommarmusli.
Till den behöver man:

5dl Havregryn
1dl Solroskärnor
1dl Pumpakärnor
1dl Rostade hackade hasselnötter
2msk Linfrön
1dl Flytande honung
1msk Kardemumma
Smält ca 2msk smör i en stekpanna.
Lägg i halva mängden av alla ingredienser,
dock ej honungen och kardemumman.
Kör på högvärme tills det får en gyllenbrunfärg.
Häll sedan över det i en skål och blanda i resten av alla ingredienserna.
Blanda väl.
Imorse blev det dags för provsmakning.
Jag valde att skiva på lite banan och lägga på lite blåbär.
Mitt betyg???
Jag säger så här Ernst han kan han ;)
men nästa gång jag gör denna musli kommer jag att ta mindre kardemumma,
tycker det blev lite förmycket av det enligt min smak.
Ha en braig torsdag// Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar