måndag 27 augusti 2012

Violsocker

Har alltid varit förtjust i smaken av viol.
Godis som smakar viol, mums.
Violpistoler är bland mina favvosar, men det är länge sedan jag har fått tag på dem. Kan de ha slutat tillverka dem måntro?
I sommras var jag bara tvungen att testa att göra violsocker.
Det var enkelt att göra, men nu gjorde jag ju en väldigt liten mängd.
Plockade av kronbladen av en hög violer.

Sedan mortlade jag dem och blandade i socker.

 
Tog sedan och bakade muffins.
Använde 1 dl vanligt socker och 1 dl violsocker.

Blev riktigt besviken.
Visst smakade de gott men någon smak av viol kunde då inte jag känna :(
Kanske ska man bara använda sig av violsocker och inget vanligt.
Vad vet jag. Kanske jag gör ett nytt försök en annan gång.
Ha en fin dag!
// Camilla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar