måndag 19 mars 2012

Hipp, Hipp...

...för mig idag!
JahaJa, då får man ta och lägga ett år till då till samlingen ;)
Igår kom några nära och kära på besök, så trevligt.
I-B brukar ibland bjuda på Pavlova som är så himla gott,
så igår premiär gjorde jag en egen Pavlova.

Jag googlade receptet men jag följde det inte riktigt,
utan så här gjorde jag:

Jag tog 2 dl äggvita och vispade det till ett hårt skum.
Sedan tillsatte jag 4 1/2 dl socker (lite i taget) och vispade i 20 min.
Efter det vände jag varsamt ner
2 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
2 msk maizena
och sist
1 tsk vitvinsvinäger.
Klicka ut marängsmassan till en tallriks storlek på en plåt med bakplåtspapper.
Sätt in i ugnen, 135 grader.
Ändra ungsvärmen efter 30 min till 100 grader
och grädda ytterligare 1 1/2 timme.
Ta ut ur ugnen och låt svalna på galler.
Vispa sedan ca. 5 dl grädde och lägg på marängen.
Lägg sedan på valfri frukt och bär.
Jag lade på blåbär och hallon.
Super gott!!!

Fick så himlarns fin present av sambon, dottern och sonen.
Tror de tyckte det var dags att jag uppgraderade mig lite på mobilfronten.
Min lilla gamla svarta mobil fick jag gratis för några år sedan (värde ny nu ca 100kr)

brevid min nya fina vita :)

Viss skillnad ;)
// Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar