lördag 17 mars 2012

Bildbomb från baket

Igår fick jag lära mig att stöpa, baka tunnbröd och grädda det i bakugnen.
Det var ju hur kul som helst.
Här kommer en bildbomb.
Börjar med att stöpa degen.

Dags att börja baka.




Bästaste Lisa som lär mig.

En del bakredskap

Eldas för fullt i bakugnen.



Sopar bort glöd från bakhällen.
Nu är det bara att grädda
,
sopa och skära
(missade att ta bild på det.)
Mina färdiga brödpåsar.
Nu känner jag mig rik ;)
Var verkligen superkul att få lära sig allt.
Kommer absolut att boka en bagarstuga igen.

Ha en toppen lö
rdag.
// Camilla

 
















2 kommentarer:

  1. Det var ett praktexemplar till elev-intresserad, frågvis och lättlärd-jättekul!

    SvaraRadera
  2. Tackar, tackar fröken/kamerakvinnan går inte heller av för hackor ;)

    SvaraRadera