söndag 26 februari 2012

Februari-tårtan

I julklapp fick jag av en vän denna kalender.
Tantkalendern ;)
Varje månadsblad visar recept på någon slags tårta.Februaris tårta var denna

KNÄCKEBRÖDSTÅRTA
Bre åtta trekantiga knäckebrödsskivor med en blandning av ost och smör.
Lägg på ett fat som en rund tårta.
Garnera med "strössel" av finskurna tärningar av röd,gul och grön paprika.

Jag tycker inte denna "tårta" lät så god så jag förändrade receptet lite
och gjorde så här:

Tog några skivor genebröd.
Rev västerbottensost som jag la på brödskivorna.
In med bröden i ugnen tills osten smält.
"strösslade" med finskurna tärningar av paprika
och saltade det hela lite.
Blev riktigt gott tycker jag,
men tårta vill jag inte kalla det.
Ha en skön söndag.
// Camilla







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar