torsdag 26 april 2012

Glada prickar

För någon vecka sedan köpte jag denna idé tidning.
Fanns naturligtvis massor med underbara idéer.Här delar jag med mig om en kul & enkel grej.
Återbruk av kapsyler.


Virkade små "hättor" på gamla kapsyler.

Så här:
2lm, virka 5 fm i den 1:a lm, virka runt, fortsätt direkt
med 2 fm i varje m 5ggr=10m
sedan 2 fm i varannan = 15m
därefter 2v med 1 fm i var m
tag av garnet men lämna en ganska lång ände att sy ihop med.
Trä garnet på en grov nål, sät nålen under varannan m runtom,
lägg i kapsylen och dra ihop m, sy till.

Gjorde ett helt gäng i olika färger.





Sedan sydde jag ihop dem som jag ville ha dem.



Och vips hade jag ett glatt grytunderlägg :)

Igår var jag och hälsade på en annan glad prick,
fina Maria som firade födelsedag & bjöd på massa gott och mys.
Så trevlig kväll :)

Ha en finfin dag.
// Camilla

1 kommentar: