tisdag 4 oktober 2011

Camilla bakar

Idag är det kanelbullensdag. Tänk att kanelbullen har en egen dag, rätt otroligt.
Igår fick jag ett "bakil" men det blev faktiskt inte några kanelbullar gjorda.

Nej jag bakade

Nonstopkakor

istället.


Riktigt smarriga :)

Vill du baka nonstopkakor får du receptet här:

Nonstopkakor
125 g smör/margarin
3 dl socker
2 st ägg
2 tsk vaniljsocker
4,5 dl vetemjöl
1 dl kakao
1 tsk salt
Nonstop
Gör så här:
Sätt ugnen på 175 grader.
Blanda smör, ägg & vaniljsocker i en bunke.
Kör med elvisp till en krämig smet.

Blanda mjöl, kakao, bakpulver & salt i en annan bunke.
Tillsätt sedan äggsmeten & blanda till en smidig deg.

Klicka ut  2 msk smet till varje kaka på 2 bakplåtsklädda plåtar,
ca 12 kakor på varje plåt. Placera ca 5 nonstop på varje kaka.
Grädda i mitten av ugnen i ca 15 min. Låt svalna på galler.
Lycka till!

Kanske får jag något ryck & bakar kanelbullar ikväll men de finns ju faktiskt att köpa på affären också. Det lär nog bli det senare. Jag menar Kanelbullensdag måste man ju verkligen fira eller?

Ha det gott// Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar